تبیین مکتب معارف خراسان

دفاع از مکتب تفکیک و مکتب اهل بیت و نقد تخصصی مخالفین
مشخصات بلاگ
تبیین مکتب معارف خراسان

۹ مطلب در آبان ۱۴۰۳ ثبت شده است

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۳، ۰۴:۱۶ ب.ظ

مراتب معرفت

آیا توحید مراتب دارد و معرفت ما نسبت به خداوند متعال دارای درجه و شدت و ضعف می‌شود ؟

دکتر عباس شاه‌منصوری

 

 

 

 

 

۰ نظر ۱۷ آبان ۰۳ ، ۱۶:۱۶
ابوفراس
پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۳، ۰۴:۰۳ ب.ظ

نبوت انبیا

راه شناخت ما نسبت به نبوت انبیاء (ع) و مخصوصاً پیامبر خاتم چیست و معجزه در این فرآیند چه نقشی دارد؟ 

پاسخ از : دکتر عباس شاه منصوری

 

 

 

 

۰ نظر ۱۷ آبان ۰۳ ، ۱۶:۰۳
ابوفراس
پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۳، ۰۳:۴۶ ب.ظ

نفی صفات

سوال : «کمال الاخلاص نفی الصفات عنه» به چه معناست؟

پاسخ از دکتر عباس شاه منصوری

 

 

 

 

۰ نظر ۱۷ آبان ۰۳ ، ۱۵:۴۶
ابوفراس
پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۳، ۰۳:۳۰ ب.ظ

هدف خدا از خلقت ما چه بود؟

هدف خداوند از آفرینش ما چه بود؟ اساساً خدا احتیاج به آفرینش ما داشت؟

پاسخ از : دکتر عباس شاه منصوری 

 

 

۰ نظر ۱۷ آبان ۰۳ ، ۱۵:۳۰
ابوفراس
چهارشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۳، ۰۸:۰۷ ق.ظ

خدا چگونه همه جا هست؟

سوال : خدا چگونه همه جا است؟

پاسخ از : دکتر عباس شاه منصوری

 

 

 

 

 

۱ نظر ۱۶ آبان ۰۳ ، ۰۸:۰۷
ابوفراس
پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵ ب.ظ

معرفت فطری

سوالاتی پیرامون معرفت فطری

 

اگر ائمه و پیامبران در بحث معرفت فطری به خدا نسیان ندارند:

۱‌.چرا برای بقیه نسیان برداشته نشده

۲.آیا این که خدا خواسته اونها نسیانی به این موضوع نداشته باشند، آیا این خلاف عدل نیست؟! اگر ما هم این نسیان رو نداشتیم ممکن بود...

۳.آیا همه پیامبران به یک اندازه براشون نسیان برداشته شده؟

۰ نظر ۱۰ آبان ۰۳ ، ۲۲:۱۵
ابوفراس
پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۳، ۰۹:۵۷ ب.ظ

اشتراک صفات خداوند و خلق

سؤال : «اشتراک صفات بین خدا و خلق معنوی است یا لفظی؟»

پاسخ از :دکتر عباس شاه‌منصوری

 

 

۰ نظر ۱۰ آبان ۰۳ ، ۲۱:۵۷
ابوفراس
پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۳، ۰۹:۵۰ ب.ظ

شناخت خداوند

سوال: «ما ذات خدارا می شناسیم یا صفات خداوند را؟»

 

پاسخ از : دکتر عباس شاه‌منصوری

 

۰ نظر ۱۰ آبان ۰۳ ، ۲۱:۵۰
ابوفراس
پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۳، ۰۹:۱۹ ب.ظ

مسأله شر

سؤال : «آیا خدا خواهان جلوگیری از شر است، اما قادر نیست؟ پس او قادر مطلق نیست. آیا قادر است، ولی خواهان نیست؟ پس او بدخواه است. آیا هم قادر است و هم خواهان است؟ پس از کجا شر می‌آید؟ آیا نه قادر است و نه خواهان؟ پس چرا او را خدا می‌گوییم؟»

 

پاسخ از عباس شاه منصوری

 

 

۰ نظر ۱۰ آبان ۰۳ ، ۲۱:۱۹
ابوفراس